Twitter logo Linkedin logo Pinterest logo
Logo Stichting Living Daylights
Plaatsingsdatum
15 mei 2014
Betrokken donateurs

Michel Kalis roept op: ‘Zet consument en gezondheid op eerste plaats’

In zijn blog voor BouwKennis roept Michel Kalis, commercieel directeur van VELUX Nederland bv en ‘heavy user’ van eigen dakramen, op om consument en gezondheid op de eerste plaats te zetten.

 

Consumentenmerken doen er volgens hem alles aan om consumenten de voordelen van hun producten te laten zien. Steeds vaker richten ze zich op het thema gezondheid. In reclamecampagnes wordt ingespeeld op de bezorgdheid van mensen en worden ze verleid om vooral activiteiten te ontplooien of bepaalde producten te kopen die goed voor je zijn.

 

Kalis: “Zelf zijn wij al jaren pleitbezorger van natuurlijk licht en natuurlijke ventilatie in huis. Met campagnes proberen wij mensen te stimuleren hun ongebruikte zolder te renoveren, maar dan alleen als ze voldoende daglicht en ventilatiemogelijkheden creëren, anders zou dit ten koste kunnen gaan van hun gezondheid. Lees het hele blog>>